dijous, 10 de novembre de 2011

Bibliobús En Gandia.

Placa Horari del Bibliobús.

Carrer Ciutat de Barcelona, el dijous 
10-11-2011 a les 16:45.

Article d'Opinió.
    Aquestes dues fotos han segut fetes, com indica la llegenda de la segona d'elles, avui dijous, a les 16:45 (de la vesprada, és clar). Com indica la Placa a aquesta hora el Bibliobús ja hi deuria d'haver estat aparcat i, no obstant això, el Bibliobús no hi és.
    I no és que s'hagi retardat, no. El Bibliobús ja fa moltes setmanes que no compareix. Pràcticament des que els nou Sr. Alcalde prengué possessió del càrrec. I és que, segons diuen les llengües viperines, el Sr. Alcalde (nou de trinca) ha pres la decisió de retirar de la circulació l'esmentat Bibliobús amb la excusa de que aquest estava vellet. Eixos son els comentaris que s'han escoltat pel carrer. Jo no dic res. Soc un escèptic, i vull creure que tot açò és un conte de Ciència Ficció, perquè si això és com diuen, resulta ser un xic surrealista.
    Perquè, anem a veure, com pot estar vell un autobús pràcticament acabat d'estrenar? Com a molt, el Bibliobús pot tindre tres o quatre anys d'existència. Tampoc em caben explicacions econòmiques: Les despeses que podria fer son mínimes, sobretot si les comparem amb altres conceptes.
     El Bibliobús acostava als barris la Cultura. Cada dia de la setmana aparcava en un lloc diferent, convenientment senyalitzat (el dijous li pertocava a prop de l'Hospital) i la gent acudia a traure en préstec llibres, música, cine... Jo tinc carnet de La Biblioteca, la meva dona també, i les meves dues filles des que naixerien, pràcticament. I quan el Bibliobús es posava al carrer Ciutat de Barcelona (jo visc al seu paral·lel) hi acudia moltes voltes, i la resta de la meva família també. I veia que la gent responia molt bé, i que moltes vegades allò estava ple de personal del carrer, mirant, triant i agafant i consumint Cultura.
     I jo em faig alguna que altra reflexió: la retirada del Bibliobús, no serà deguda a que el Senyor Alcalde, com a bon representant de la dreta (una dreta que majoritàriament ve de l'antic Règim Franquista) és enemic de la Cultura? Ja sabeu: el Saber fa lliure a la gent; el Coneixement et dona perspectiva, i pots emetre judicis de valor, i fer una tria millor, ja sigui en Política, en Religió o en qualsevol altre camp, per banal que pugui ser. I al contrari, quan més inculta sigui la gent més propensa és de manipulació. Quan més inculta sigui la gent millor li pots encolomar qualsevol absurditat.        
     

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada