diumenge, 29 de juliol de 2012

La Nit.


Atzur.

Quan hagi de Dormir.

Oh, En l'hora en la qual hagi de dormir,
Ho faré sense identitat,
I ja no m'importarà com cau la pluja,
O si la neu cobreix els meus peus.
El cel no promet salvatges desitjos,
Podran complir-se, per ventura la meitat.
L'infern i les seves amenaces,
Amb les seves inextingibles brases
Mai no sotmetrà aquesta voluntat.

Per tant dic, repetint el mateix,
Encara, i fins que mori ho diré:
Tres Déus dins d'aquest petit marc
Guerregen dia i nit.
El Cel no els mantindrà a tots, no obstant això
Ells s'aferren a mi;
I meus seran fins que l'oblit
Cobreixi la resta de la meva ser.

Oh, quan el Temps busqui el meu pit per somiar,
Totes les batalles conclouran!
Doncs arribarà el dia en el qual hagi de reposar,
I aquest sofriment ja no em turmentarà.


(Emily Brontë)





Atzur Rosa.

El vent nocturn.

En la suau mitjanit de l’estiu,
Una lluna clara brillà
A través de la nostra finestra
I els rosers banyats en rosada.

Em vaig asseure en la reflexió silent;
El vent suau va revoltar el meu cabell;
Em va dir que cel era un centelleig,
I la terra dorment, justa.

No vaig necessitar els seus tocs
Per alimentar aquests pensaments;
Així i tot va murmurar, dient,
«Quan foscos serien els boscos!»

«Les fulles gruixudes en el meu murmuri
Cruixen com en un somni,
I de les seves incomptables veus és amo
Un instint que sembla amanyac».

Vaig dir, "Ves, afable murmurant,
La teva cortès melodia és única:
Però no pensis que la seva música
Té el poder d'aconseguir la meva ment."

"Juga amb la flor perfumada,
La branca tendra del jove arbre,
I deixa els meus sentiments humans
En la seva pròpia llera inquieta."

El rodamón no em va sentir:
El seu petó es va entebeir càlidament:
«Oh, Vine!» va sospirar dolçament;
«Seré jo contra la teva voluntat»

«No vam ser amics en la infància?
No t'he estimat fa molt de temps?
Mentre tu, la nit solemne,
El meu cant despertaves amb el teu silenci.»

«Que quan reposi el teu cor
Sota la freda làpida de ciment,
Jo tindré temps per al lament,
I tu per estar sola.»

[Emily Brontë]

Creu/Flor.



La Tomba de la meva Senyora.


L'ocell habita en la escarpada aurora,
L'alosa traça l'aire en silenci,
L'abella dansa entre les campanes del bruc
Que oculten a la meva bella Senyora.

El cérvol salvatge sobre el seu pit amb fredor,
Les aus silvestres eleven les seves ales calentes;
I Ella a tots els somriu indiferent,
L'han deixat sola en la seva solitud!

Vaig suposar que quan el fosc mur de la seva tomba
Va retenir la seva delicada i femenina forma,
Ningú evocaria el goig que retalla
La Llum efímera de l'alegria.

Pensaren que l'ona de la tristesa passaria
Sense deixar empremtes en els anys futurs;
Però on estan ara totes les angoixes?
I on aquelles llàgrimes?

Deixa que lluitin per l'honor de l'alè,
O pel plaer ombrívol i fort,
L'habitant de la Terra de la Mort
És inconstant i indiferent també.

I si els seus ulls han d'observar i plorar
Fins que la font del dolor s'assequi,
Ella no retornarà - del seu tranquil somni -
Ni retornarà les nostres obertures sospirs.

Bleixa, vent de l'oest, sobre l'àrid túmul:
Murmurin, rierols de l'estiu!
No hi ha necessitat d'altres sons
Per custodiar a la meva dama en el seu descans.

[Emily Brontë]



Capvespral.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada